LOKALIZACJA INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO I USTALANIE WARUNKW ZABUDOWY W ODNIESIENIU DO INNYCH INWESTYCJI
Lokalizacja inwestycji celu publicznego okrelana jest w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego bd w przypadku jego braku na danym obszarze w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Dla pozostaych inwestycji zachodz dwa przypadki :
na danym obszarze funkcjonuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
do pozwolenia na budow potrzebny jest wypis z planu dotyczcy obszaru planowanej inwestycji
na danym obszarze nie ma planu miejscowego naley wtedy uzyska decyzj o warunkach zabudowy.
WYMAGANE DOKUMENTY POTRZEBNE DO UZYSKANIA DECYZJI O LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGI I DECYZJI O WARUNKACH ZABUDOWY
Wniosek – druki ( wraz z instrukcja wypeniania ) do pobrania w UM pokj 24
Kopia mapy zasadniczej lub w przypadku jej braku kopia mapy ewidencyjnej obejmujcej teren ,ktrego wniosek dotyczy wraz z najbliszym otoczeniem min. trzy szerokoci frontu dziaki (2 egzemplarze ) z granicami terenu objtego wnioskiem.
WARUNKI UZYSKANIA POZYTYWNEJ DECYZJI O WARUNKACH ZABUDOWY
Wydanie decyzji o warunkach zabudowy jest jedynie moliwe w przypadku cznego
spenienia nastpujcych warunkw:
co najmniej jedna dziaka ssiednia, dostpna z tej samej drogi publicznej, jest zabudowana w sposb pozwalajcy na okrelenie wymaga dotyczcych nowej zabudowy
w zakresie kontynuacji funkcji ,parametrw,cech i wskanikw ksztatowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu ,w tym gabarytw i formy architektonicznej obiektw budowlanych ,linii zabudowy oraz intensywnoci wykorzystania terenu;
teren ma dostp do drogi publicznej
istniejce lub projektowane uzbrojenie terenu, z uwzgldnieniem ust.5 jest wystarczajce do zamierzenia budowlanego
teren nie wymaga uzyskania zgody na zmian przeznaczenia gruntw rolnych i lenych na cele nierolnicze i nielene albo jest objty zgod uzyskan przy sporzdzaniu miejscowych planw ,ktre utraciy moc na podstawie art. 67 ustawy ,o ktrej mowa w art. 88 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym .
decyzja jest zgodna z przepisami odrbnymi .
USTALENIE WARUNKW ZABUDOWY – PRAWO INICJATYWY I SKUTKI PRAWNE
ustalenie warunkw zabudowy nastpuje na wniosek inwestora (art. 64 w zwizku z art.52ust.1)
w odniesieniu do tego samego terenu decyzj o warunkach zabudowy mona wyda wicej ni jednemu wnioskodawcy ,dorczajc odpis decyzji do wiadomoci pozostaym wnioskodawcom i wacicielowi lub uytkownikowi wieczystemu nieruchomoci (art. 63 ust. 1)
decyzja o warunkach zabudowy nie rodzi praw do ternu oraz nie narusza prawa wasnoci i uprawnie osb trzecich ,informacj tej treci zamieszcza si w decyzji (art. 63 ust. 2 )
koszty realizacji roszcze ,o ktrych mowa w art. 36 ust. 1 i 3 ,ponosi inwestor po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budow - z wyczeniem pozostaych wnioskodawcw (art. 63 ust. 3 i 4 )
INFORMACJE KONIECZNE -ZAWARTE W WNIOSKU O USTALENIE WARUNKW ZABUDOWY ( art. 64 ust 1 w zwizku z art. 52 ust. 2 )
okrelenie granic terenu objtego wnioskiem przedstawionym na kopii mapy zasadniczej lub w przypadku jej braku ,na kopii mapy katastralnej ,przyjtych do pastwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego obejmujcych teren ,ktrego wniosek dotyczy ,i obszaru na ktry ta inwestycja bdzie oddziaywa ,w skali 1:500 lub 1: 1000, a w stosunku do inwestycji liniowych 1:2000 ;
charakterystyk inwestycji obejmujc ;
a) okrelenie zapotrzebowania na wod, energi oraz sposobu odprowadzenia lub
oczyszczania ciekw, a take innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej,
a w razie potrzeby rwnie sposobu unieszkodliwiania odpadw,
b) okrelenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki
zabudowy i zagospodarowania terenu ,w tym przeznaczenia i gabarytw
projektowanych obiektw budowlanych, przedstawionej w formie opisowej i graficznej
c) okrelenie charakterystycznych parametrw technicznych inwestycji oraz, w przypadku
braku obowizku przeprowadzenia postpowania w sprawie oceny oddziaywania na
rodowisko, dane charakteryzujce jej wpyw na rodowisko
w przypadku planowanej budowy obiektu handlowego -dodatkowo okrelenie powierzchni sprzeday
PODSTAWOWE ELEMENTY WYRӯNIAJCE POSTPOWANIA W SPRAWACH USTALENIA LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO ORAZ W SPRAWACH USTALANIA WARUNKW ZABUDOWY DLA PRZEDSIWZI MOGCYCH ZNACZCO ODDZIAYWA NA RODOWISKO .
Ustawa z 27 kwietnia 2001 Prawo Ochrony rodowiska okrela midzy innymi tryb postpowania w sprawie oceny oddziaywania na rodowisko planowanych przedsiwzi
przy wydawaniu decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego jak przy ustalaniu warunkw zabudowy.
Postpowanie w tym przypadku przeprowadza Burmistrz.
Przy skadaniu wniosku naley przeprowadzi analiz klasyfikujc dane przedsiwzicie pod wzgldem wpywu na rodowisko. Rozporzdzenie Rady Ministrw z 24 wrzenia 2002 r w sprawie okrelenia rodzajw przedsiwzi mogcych znaczco oddziaywa na rodowisko oraz szczegowych kryteriw zwizanych z kwalifikowaniem przedsiwzi do sporzdzenia raportu o oddziaywaniu na rodowisko reguluje ten temat .
klasyfikuje przedsiwzicia na dwa rodzaje :
a) mogce znaczco oddziaywa na rodowisko ,wymagajcych sporzdzenia raportu o oddziaywaniu na rodowisko
b) dla ktrych obowizek sporzdzenia raportu o oddziaywaniu na rodowisko moe by wymagany.
Dwa te przypadki powoduj odmienne postpowanie ze strony wnioskodawcy .
w przypadku a) wnioskodawca winien zoy, wraz z wnioskiem, stosowny peny raport o wpywie danego przedsiwzicia na rodowisko .
w przypadku b) Burmistrz po analizie zoonego wniosku, po zasigniciu opinii stosownych organw przewidzianych w ustawie okrela w drodze postanowienia obowizek sporzdzenia raportu o wpywie danego przedsiwzicia na rodowisko wraz z okreleniem jego zakresu .
Uwaga: art.49 ust.1 ustawy Prawo Ochrony rodowiska mwi e wnioskodawca moe
zwrci si do waciwego organu do wydania decyzji o okrelenie zakresu raportu
o oddziaywaniu przedsiwzicia na rodowisko dla przedsiwzi z pkt b)
OPATY
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opacie skarbowej (Dz.U. Z 2006r. Nr 225 poz. 1635)
Obowizek zapaty opaty skarbowej powstaje od dokonania czynnoci urzdowej - z chwil zoenia wniosku.
wysokoci opat:
-
decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu: 107z
-
przeniesienie decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na rzecz innej osoby: 56z
-
decyzja inna, ni wymieniona, do ktrej maj zastosowanie przepisy Kodeksu postpowania administracyjnego (np. decyzja zmieniajca): 10z
-
zoenie dokumentu stwierdzajcego udzielenie penomocnictwa: 17z
Opacie skarbowej nie podlega dokonanie czynnoci urzdowej, wydanie zawiadczeia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
MIEJSCE ZOENIA DOKUMENTW
Sekretariat Urzdu Miasta.
Rada: przed zoeniem wniosku, zajd do pok.24
podinspektor ds gospodarki przestrzennej Norbert Szymorek sprawdzi prawidowo
wypenienia wniosku, usprawni to zaatwienie sprawy
TERMIN I SPOSB ZAATWIENIA SPRAWY
Wniosek zastaje zaatwiony w formie decyzji administracyjnej ,w terminie okrelonym
w art. 35 kpa – nie pniej ni w cigu 1 miesica od daty zoenia wniosku a w sprawach
szczeglnie skomplikowanych nie pniej ni w cigu 2 miesicy
Uwaga : art. 35 5 – do terminw okrelonych w przepisach jak wyej nie wlicza si
terminw przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania okrelonych
czynnoci, okresw zawieszenia postpowania oraz opnie spowodowanych
z winy strony albo z przyczyn niezalenych od organu.
TRYB ODWOAWCZY
Od decyzji przysuguje stronie prawo wniesienia odwoania do Samorzdowego Kolegium Odwoawczego w Elblgu za porednictwem Burmistrza Miasta Braniewa.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA ZA REALIZACJ POWYSZYCH CZYNNOCI
Stanowisko d/s planowania przestrzennego
podinspektor d/s planowania przestrzennego Norbert Szymorek
|