Strona gwna
bip.gov.pl
Instrukcja O Biuletynie Redakcja
Biuletyn Informacji Publicznej > Jednostki Organizacyjne Miasta > Szkoła Podstawowa nr 5 > Dokumenty > Statut Szkoły Podstawowej Nr 5 w Braniewie > 6. SZKOLNY PROGRAM WYCHOWAWCZY Dzi jest 26.04.2024

Data ostatniej aktualizacji 12.01.2016
Liczba odwiedzin 6486756
  6. SZKOLNY PROGRAM WYCHOWAWCZY

„Najszczytniejszy cel wychowania, to pomaga modym ludziom w rozumieniu znaczenia wasnego ycia i ycia innych ludzi, to powodowa, by czowiek osign postp w pracy nad doskonaleniem wasnej osoby”

 

 

                                                                                              Janusz Korczak

 

 

Misja Szkoy

 

Przez integralnie podejmowane nauczanie i wychowanie ucze:

-          jest wszechstronnie wyksztacony, potrafi rozwizywa problemy, jest ciekawy wiata wraliwy na dobro i prawd, staje si odpowiedzialny za swoje czyny       i sowa,

-          szanuje zdrowie i ycie swoje jak i innych, dostrzega problemy pokrzywdzonych przez los,

-          jest czowiekiem kulturalnym, uczciwym i ambitnym,

-          ma poczucie wasnej wartoci i nie ulega negatywnym wpywom.

 

 

Zaoenia Programu wychowania

 

Cele gwne.

Wychowanie w naszej szkole ma charakter integralny, personalistyczny           i indywidualny.

-          Integralny obejmuje wszystkie sfery uczu: fizyczna, psychiczn, duchow       i spoeczn

-          Personalistyczny – stawia w centrum osob, uczucia

-          Indywidualny – tempo nauczania, wychowania, dobr treci i metod uwzgldnia indywidualne moliwoci psychofizyczne ucznia  

Wszechstronny rozwj osobowoci wychowanka, poprzez wspomaganie rozwoju sfery intelektualnej, moralnej, uczuciowej, estetycznej i duchowej

Wyrabianie umiejtnoci i wspdziaania i wspodpowiedzialnoci                 w spoeczestwie.

Ksztacenie postaw szacunku wobec siebie i otaczajcej rzeczywistoci.

Uwraliwienie uczniw na wartoci oglnoludzkie, takie jak: prawda, dobro, pikno, mio, sprawiedliwo, wolno i godno.

Ksztacenie u wychowankw tolerancji wobec rnych pogldw, kultur postaw i przekona.

 

  

A. WYCHOWANIE DO YCIA W SPOECZESTWIE

 

Ksztatowanie czowieka wiadomego wasnych wartoci oraz gotowego do podejmowania nowych wyzwa.

 

Cele szczegowe

Zadania wychowawcze

Procedury osigania celw (sposoby realizacji)

Integracja spoecznoci szkolnej

1.     Zapoznanie rodzicw i uczniw z obowizujcymi przepisami regulujcymi funkcjonowanie szkoy

2.     Przypomnienie praw i obowizkw ucznia na podstawie Statutu Szkoy.

3.     Wzmacnianie u uczniw i rodzicw przynalenoci do szkoy i klasy

Udostpnienie:

-          WSO

-          Programu Wychowawczego Szkoy

-          Statutu Szkoy

 

 

 

 

 

 

 

1.     Rozmowy z rodzicami.

2.     Poznanie dokumentacji ucznia

3.     Gry i zabawy, uroczystoci, imprezy integrujce spoeczno szkoln

4.     Spotkania, wycieczki klasowe

5.     Opracowanie zasad wsppracy w klasie

Wspieranie de dziecka do samopoznania i uwiadomienie wartoci istotnych

1.     Ksztatowanie i wzmacnianie pozytywnego i realnego poczucia wasnej wartoci u dzieci

2.     Rozwijanie wiary we wasne moliwoci

 

3.     Ukazywanie moliwoci i ksztatowanie umiejtnoci radzenia sobie z wasnymi emocjami.

4.     Uwraliwienie uczniw na potrzeby innych (niepenosprawnych osb starszych )

5.     Wdraanie zasad kulturalnego zachowania , promowanie pozytywnych postaw.

1.     Rozpoznawanie zdolnoci i trudnoci uczniw.

 

 

2.     Organizowanie zaj pozalekcyjnych i k zainteresowa.

3.     Godziny wychowawcze, realizacja programw profilaktyczno- wychowawczych, zajcia socjoterapeutyczne

4.     Klub Omiu

Wspaniaych,      wolontariat 

5.     Organizowanie konkursw („ Kulturalny ucze”, listy pochwalne do rodzicw...)

Pedagogizacja rodzicw

1.     Denie do jednolitoci oddziaywa wychowawczych „szkoa dom”

2.     zebrania oglne, spotkania indywidualne, lekcje otwarte,

warsztaty dla rodzicw

 

 

B.    edukacja regionalna i dziedzictwo kulturowe

 

Ksztatowanie czowieka aktywnego, otwartego zarwno na kultur wasnego, jak i innych krajw, potraficego swobodnie porusza si w wspczesnym wiecie.

 

 

Cele szczegowe

Zadania wychowawcze

Procedury osigania celw (sposoby realizacji)

Ksztacenie poczucia tosamoci  narodowej

1.     Wdraanie do poszanowania wsplnego dobra i dziedzictwa kulturowego.

 

1.     Troska o ekspozycje i gazetki szkolne.

 

2.     Ukazanie roli rodziny i jej zwyczajw w tworzeniu tradycji narodowej.

 

2.     Poznanie tradycji rodziny wychowankw przy okazji rnych spotka klasowych i imprez integracyjnych.

 

3.     Kultywowanie tradycji wit polskich.

 

3.     Tradycji, zwyczaje, obrzdy wit obchodzonych w Polsce – historyczne uwarunkowania.

 

4.     Kultywowanie miejsc pamici w najbliszym regionie.

 

4.     Odwiedzanie miejsc pamici, oddawanie czci i hodu.

 

5.     Poznanie historii miasta i regionu – wycieczki, albumy, wystawy, spotkania z zasuonymi ludmi naszego miasta.

 

 

 

 

 

Ksztatowanie wizi z ojczyzn, wiadomoci i dumy narodowej.

 

1.     Ksztatowanie uczu patriotycznych poprzez organizacj uroczystoci szkolnych zwizanych z obchodami wit narodowych (3 maja i 11 listopada)

2.     Poznanie historii pastwa polskiego i symboli narodowych oraz tradycji

3.     Opieka nad miejscami pamici narodowej i pomnikami 

1.     Apele uroczystoci (Hymn Narodowy, Sztandar Szkoy) i inscenizacje.

 

 

 

 

2.     Wycieczki, wystawy w szkole, w plenerze, spotkanie autorskie teatralne

 

 

Poznanie kulturowego i historycznego dziedzictwa Europy

1.     Nauczanie o fundamentach na jakich oparta jest zjednoczona Europa – prawa czowieka, demokracja, tolerancja, wsplnota duchowa i gospodarcza.

 

1.    Poznanie Konwencji

Praw Czowieka

i Praw Dziecka

zapoznanie z

zasadami demokracji

2.    Unia Europejska i jej organizacja

 

 

 

C.    wychowanie prozdrowotne

 

Ksztatowanie czowieka prowadzcego zdrowy styl ycia, wolnego od uzalenie, dbajcego o rodowisko naturalne.

 

Cele szczegowe

Zadania wychowawcze

Procedury osigania celw (sposoby realizacji)

ycie w zgodzie z przyrod i wiadoma odpowiedzialno za ni.  

1.     Ksztatowanie potrzeby dbaoci o wasne rodowisko.

2.     Organizowanie zaj w terenie.

1.     Akcja „Sprztanie wiata” i „Dnia Ziemi”.

Udzia w konkursach ekologicznych, inscenizacja.

2.     Wycieczki piesze i rowerowe  

Wdraanie do rnych form aktywnoci fizycznej.

1.     Prowadzenie dziaalnoci SKS

2.     Organizacja gier i zabaw

3.     Ksztacenie woli ucznia i zaspakajanie potrzeby sukcesw

1.     Udzia w zawodach sportowych

2.     Dzie Sportu

wiadomo szkodliwego dziaania uywek.

1.     Organizacja zaj promujcych zdrowy styl ycia

2.     Dostarczanie informacji na temat zgubnych skutkw uywania papierosw, alkoholu, i narkotykw  

1.     Warsztaty, konkursy, godziny wychowawcze i spektakle oraz programy profilaktyczne

 

Znajomo zagroe wynikajcych z rozwoju cywilizacji i umiejtno zapobiegania im.

1.     Niesienie pomocy dzieciom w sytuacjach trudnych (stres)

 

 

2.     Zapoznanie z zasadami ruchu drogowego

3.     Poznanie podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy

4.     Zdobycie umiejtnoci bezpiecznego uytkowania sprztu pracujcego z wykorzystaniem energii elektrycznej

5.     Zapoznanie si z zasadami i podstawowym sprztem ochrony przeciw poarowej     

1.     Godziny wychowawcze , zajcia socjoterapeutyczne, wsppraca z PPP i z domem rodzinnym

2.     Zajcia z zakresu wychowania komunikacyjnego, opieka nad dziemi dojedajcymi. Spotkania z przedstawicielami policji

3.     Zajcia z pielgniark

4.     Zajcia techniczne informatyczne

5.     Przeprowadzenie prbnej ewakuacji z budynkw szkolnych      

 

 

Wizja Szkoy

 

Absolwent naszej szkoy to ucze:

 

-          przygotowany do dalszego ksztacenia, czujcy potrzeb zdobywania wiedzy, ciekawy wiata, odpowiedzialny, tolerancyjny, wraliwy.

-          stosujcy si do norm obowizujcych w domu , szkole i wiecie.

-          odrnia dobro do za w oparciu o uniwersalne wartoci.

-          kulturalny szanujcy osoby dorose, swoich kolegw pogodny cieszcy si yciem.

-          dba o swoje zdrowie i otoczenie.

 

 

Podstawa prawna.

 

1.     Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (art. 48, art54, art. 72)

2.     Rozporzdzenie Ministra Edukacji Narodowej (z dnia 21 maja 2001r.) na podstawie art. 22 ustawa 2 pkt. 2 ustawy z dnia 7 wrzenia 1991r. O systemie owiaty.

3.     Ustawa – Karta Nauczyciela

4.     Statut Szkoy


drukuj
ostatnie zmiany dla strony „6. SZKOLNY PROGRAM WYCHOWAWCZY”

uytkownikdata aktualizacjiopis zmian
05.12.2013, 08:27 CETzmiana uprawnień
Tomasz Kozakiewicz27.10.2008, 12:13 CET6. SZKOLNY PROGRAM WYCHOWAWCZY

peny rejestr zmian dla tej strony
do gry
IQ.pl
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
© 2004 Urzd Miasta Braniewa
Wszelkie prawa zastrzeone.