Strona gwna
bip.gov.pl
Instrukcja O Biuletynie Redakcja
Biuletyn Informacji Publicznej > Jednostki Organizacyjne Miasta > Szkoła Podstawowa nr 5 > Dokumenty > Statut Szkoły Podstawowej Nr 5 w Braniewie > 2. ORGANIZACJA PRACY I PRZYDZIAŁ OBOWIĄZKÓW PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI I OBSŁUGI Dzi jest 24.04.2024

Data ostatniej aktualizacji 12.01.2016
Liczba odwiedzin 6485841
  2. ORGANIZACJA PRACY I PRZYDZIAŁ OBOWIĄZKÓW PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI I OBSŁUGI

1. Zadania Szkoy Podstawowej Nr 5 w Braniewie realizowane s

    przez wszystkich pracownikw.

2. Zadania dydaktyczne ,wychowawcze i opiekucze realizowane s

    przez nauczycieli. Zadania administracyjne i gospodarcze przez

    pracownikw administracji i obsugi.

3. Dziaalno podstawowa szkoy odbywa si na podstawie

    dokumentu „Statut szkoy” przyjtego Uchwa Rady Pedagogicznej

    jako obowizujcy i szeregu aktw prawnych.

4. Prac administracji i obsugi okrela niniejszy regulamin stanowicy

    zacznik do „Statutu szkoy”.

5. Dyrektor szkoy jest kierownikiem placwki i przeoonym

    wszystkich pracownikw. Odpowiada za caoksztat jej dziaalnoci.

6. W kierowaniu procesem dydaktycznym i wychowawczym pomagaj

    mu wicedyrektorzy.

 

KOMRK ADMINISTRACYJN TWORZ

1. Gwna ksigowa                                                     

2. Sekretarz szkoy                                                                 

2. Kierownik administracyjno-gospodarczy                     

3. Ksigowa                                                                            

4. Pomoc administracyjna                                                        

5. Referent                                                                             

 

 

PRACOWNICY OBSUGI

 

1. Konserwator                                                            

2. Dozorcy nocni                                                                                                                

3. Sprztaczki                                                             

                                                                                                                                                 

                                                              

ORGANIZACJA PRACY ADMINISTRACJI

 

administracja Szkoy Podstawowej Nr 5 w Braniewie pracuje

   przez 5 dni w tygodniu od 730- 1530

• wyjcie pracownikw poza placwk i opuszczenie stanowiska

   pracy musi by wpisane w zeszycie wyj i zgoszone dyrektorowi

   szkoy

• kierownik administracyjno – gospodarczy  pracuje przez 5 dni w

   tygodniu od 700- 1500

• wszystkie wyjcia powyej 15 minut musz by odpracowane

• kasjer przyjmuje wpaty i wypaty od osb fizycznych w

   godzinach 800- 1300

• w pomieszczeniu kasy i ksigowoci nie mog przebywa

  osoby postronne

• sekretariat szkoy zaatwia sprawy o okrelonych godzinach

   od 800 - 1500

• lista obecnoci jest obowizkowo podpisywana po przyjciu

  do pracy pracownikw

 

ZADANIA I ZAKRES CZYNNOCI PRACOWNIKW  ADMINISTRACJI

 

1. Gwny ksigowy  prowadzi i nadzoruje cao gospodarki

    finansowej i materiaowej ,podlega bezporednio dyrektorowi

    szkoy.

   Do obowizkw gwnego ksigowego naley:

-          w oparciu o obowizujce przepisy prowadzi rachunkowo

     szkoy,

-          organizuje waciwy przebieg operacji gospodarczych ,na bieco prowadzi rachunkowo budetow ,

-          realizuje wydatki zgodnie z zatwierdzonymi planami finansowymi szkoy , przestrzega prawidowoci i rzetelnoci wszystkich dokumentw ksigowych ,

-          zapewnia pod wzgldem finansowym prawidowo umw zleconych przez dyrektora szkoy , ochrania mienie bdce w posiadaniu szkoy ,

-          analizuje wykonanie /wykorzystanie/ rodkw przydzielonych z budetu lub rodkw pozabudetowych i innych bdcych w posiadaniu szkoy ,

-          prowadzi gospodark finansow rodkw specjalnych,

-          organizuje projekt planu rzeczowo-finansowego , sprawozdania finansowe     

      z wykonania budetu , przekazuje terminowo informacje ekonomiczne , sporzdza kalkulacje wynikowe kosztw z wynikajcych zada oraz sprawozdawczoci finansowej,

-          dokonuje kontroli wewntrznej kasy , organizuje wraz z dyrektorem kontrol wewntrzn gospodarki finansowej i materiaowej ,

-          nadzoruje prawidowy przebieg inwentaryzacji,

-          przestrzega zasad rozlicze pieninych i ochrony wartoci pieninych ,

-          przechowuje dokumenty wieczyste dotyczce spraw finansowych ,

-          wykonuje doranie inne zadania zlecone przez dyrektora szkoy.

Gwny ksigowy jest podporzdkowany bezporednio dyrektorowi

szkoy.

 

2. Sekretarz szkoy prowadzi i odpowiada za kancelari szkoy.

 

   Do obowizkw sekretarza szkoy naley:

-          prowadzenie gospodarki drukami cisego zarachowania tj.

wiadectwa, legitymacje uczniowskie i pracownikw ,

-          przechowywanie i nadzr nad uywaniem pieczci urzdowych,

-          prowadzenie archiwum akt szkolnych / arkusze ocen , teczki osobowe pracownikw , dzienniki lekcyjne/,

-          prowadzenie kancelarii zgodnie z obowizujcymi przepisami,

-          przyjmowanie i wysyanie korespondencji oraz jej kierowanie zgodnie              

      z decyzj dyrektora ,

-          prowadzenie dokumentacji osobowej uczniw,

-          wydawanie zawiadcze , legitymacji uczniom i pracownikom szkoy,

-          prowadzenie teczek akt osobowych pracownikw,

-          prowadzenie ewidencji uczniw,

-          przygotowanie projektw decyzji kadrowych zgodnie z przepisami / sporzdzanie umw o prac, zaszeregowania, wydawanie wiadectw pracy/     i przedkadanie ich dyrektorowi szkoy do akceptacji,

-          sporzdzanie sprawozda statystycznych zwizanych z zakresem czynnoci ,

-          pisanie pism urzdowych i innych dokumentw na potrzeby szkoy , udzielanie informacji interesantom,

-          inne obowizki zlecone doranie przez dyrektora lub gwnego ksigowego    

      a wynikajce z tytuu penienia funkcji.

 

3.  Kierownik administracyjno-gospodarczy nadzoruje prac personelu 

   obsugowego oraz jest odpowiedzialny za gospodark rodkami

   materiaowymi szkoy.

 

   Do obowizkw kierownika  administracyjno-gospodarczego naley

-    wspdziaanie z dyrektorem , gwn ksigow w sprawach

planowania remontw i gospodarczego funkcjonowania szkoy,

-          planowanie i organizacja zaopatrzenia szkoy w potrzebne

     materiay , meble , sprzt i pomoce dydaktyczne. Prawidowe

     ich rozliczanie , przechowywanie , ewidencjonowanie i

     oznakowanie,

-          przygotowanie , rozliczanie i przechowywanie stosownych

dokumentw do remontw / umowy, protokoy, karty gwarancyjne / oraz czuwanie nad ich przebiegiem ,

-          planowanie i dokonywanie komisyjnych okresowych i doranych przegldw stanu technicznego budynkw , stanu bhp, instalacji CO, elektrycznych , odgromowych

      i wodno-kanalizacyjnych a na ich podstawie dokonywania planowania

remontw w szkole ,

-          dbanie o systematyczn popraw warunkw pracy i nauki oraz

bhp uczniw i pracownikw,

-          kierowanie prac podlegego personelu obsugowego ,

-          wnioskowanie do dyrektora w sprawie zatrudnienia , zwolnienia udzielanie kar porzdkowych , premiowania i awansowania ,

-          opracowywanie zakresu czynnoci podlegego personelu ,

-          naliczanie czynszw mieszkaniowych zgodnie z przepisami,

-          pobieranie zaliczek i ich terminowe rozliczanie,

-          przygotowywanie umw wynajmu pomieszcze szkolnych,

-          wykonywanie innych czynnoci zleconych przez dyrektora szkoy.

   Kierownik administracyjno-gospodarczy podporzdkowany jest   

   bezporednio dyrektorowi szkoy.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

 

4. Ksigowa odpowiedzialna jest za prawidowe rozliczanie pac

    pracownikw i prowadzenie kasy.

 

   Do obowizkw ksigowej naley:

-          sporzdzanie list pac,

-          prowadzenie zasikw rodzinnych , chorobowych , macierzyskich , pielgnacyjnych , wychowawczych,

-          naliczanie zaliczek na podatek dochodowy i rozliczanie podatku pracownikw na koniec roku budetowego,

-          prowadzenie kart wynagrodze osobowych i kart zasikowych,

-          prowadzenie gospodarki kasowej : przyjmowanie wpat i wypat rnych ,

-          wpaty gotwki do banku , wypisywanie czekw i ich realizacja w banku oraz przynoszenie gotwki zgodnie z jej przeznaczeniem,

-          sporzdzanie raportw kasowych,

-          prowadzenie ewidencji drukw cisego zarachowania tj. czeki gotwkowe ,kasa przyjmie , kasa wyda,

-          wszystkie operacje kasowe odbywaj si zgodnie z instrukcj kasow

-          inne obowizki zlecone doranie przez dyrektora lub gwnego ksigowego    

      a wynikajce z penienia funkcji.

 

5.    Pomoc administracyjna 

 

Do obowizkw pracownika administracyjnego naley:

 

-          obsuga kserokopiarki - materiay do pracy dydaktyczno-wychowawczej.

-          obsuga komputera do celw dydaktyczno - wychowawczych.

-          odbir z sekretariatu i przekazywanie materiaw dotyczcych ycia szkoy.

-          administrowanie /aktualizacja/ szkoln stron internetow.

-          zakup materiaw biurowych i komputerowych zleconych przez dyrektora.

-          pomoc w usuwaniu drobnych awarii w komputerach / ksigowo, sekretariat, pracownie /.

-          wykonywanie innych prac zleconych przez dyrektora szkoy.

 

6. Referent odpowiedzialny jest za prowadzenie archiwum po

    zlikwidowanym Miejskim Zespole Ekonomiczno Administracyjnym

    Szk w Braniewie

 

    Do obowizkw referenta naley:

-          prowadzenie archiwum byych pracownikw owiaty ze

zlikwidowanego MZEAS ,

-          kompletowanie dokumentacji dla  pracownikw odchodzcych

na emerytur i rent,

-          sporzdzanie zawiadcze o zatrudnieniu i wynagrodzeniu

/ RP 7 / do kapitau pocztkowego

-          inne obowizki zlecone doranie przez dyrektora lub gwnego

ksigowego a wynikajce z penienia funkcji

 

ORGANIZACJA PRACY PRACOWNIKW OBSUGI SZKOY

 

  pracownicy obsugi szkoy podlegaj bezporednio kierownikowi

   administracyjno-gospodarczemu,

 • pracownicy obsugi  / sprztaczki, konserwator ,dozorcy nocni /

   pracuj wedug ustalonych przez kierownika administracyjno-  

   gospodarczego grafikw pracy,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

 • wszystkie spnienia lub opuszczanie stanowiska pracy s

   traktowane jako naruszenie dyscypliny pracy,

 • list obecnoci naley podpisywa codziennie przed rozpoczciem 

    pracy u kierownika administracyjno-gospodarczego,

 • prac naley wykonywa dokadnie dba o swoje stanowisko pracy,

    sprzt,

 • przestrzega przepisw bhp i ppo.,

 • wszelkie uwagi na temat organizacji pracy zgasza bezporednio do

   kierownika administracyjno-gospodarczego,

 • nie wprowadza na teren szkoy osb niezatrudnionych.

 

ZADANIA I ZAKRES CZYNNOCI  PRACOWNIKW OBSUGI SZKOY

1. Dozorca nocny dba o czysto , porzdek i bezpieczestwo wok

    budynku szkoy.

  

    Do obowizkw dozorcy nocnego naley:

-          otwieranie i zamykanie szkoy ,sprawdzanie stan budynku przed

zamkniciem ,

-          otwieranie i zamykanie w miar potrzeb bramy wjazdowe do szkoy,

-          w okresie zimowym oczyszczanie ze niegu chodnikw i ulic, posypywanie piaskiem,

-          w pozostaych sezonach  grabienie licie, obcinanie ywopotu koszenie trawnikw ,utrzymywanie w porzdku krawnikw,

-          wczanie i wyczani wiata zewntrznego na caym terenie szkoy,

-          sprztanie wyznaczonych pomieszcze np.: piwnice

-          wykonuje inne prace zlecone przez dyrektora i  kierownika administracyjno-gospodarczego.

 

2. Konserwator szkoy wykonuje wszystkie drobne biece naprawy    

    i  remonty. Wszystkie drobne awarie i usterki wpisywane s przez  

    sprztaczki i nauczycieli do zeszytu napraw konserwatora.

 

  Do obowizkw konserwatora naley:

          naprawa sprztu w pomieszczeniach szkoy,

-          naprawa stolarki okiennej , drzwiowej , szklenie okien                                       

      i zabezpieczenie przed zniszczeniem,

-          kontrola i konserwacja wszystkich urzdze elektrycznych                                

      i punktw wietlnych w budynku szkoy, sali gimnastycznej,

budynku administracyjnym,

-          naprawa gniazd i punktw wietlnych ,dbanie o waciwy

stan instalacji elektrycznej,

-          biece naprawy sieci ciepowniczej oraz wodno-kanalizacyjnej

np. likwidacja wszelkich przeciekw,

-          naprawa i wymiana uszkodzonych zamkw w drzwiach,

-          wykonuje wszystkie prace zlecone przez  dyrektora i kierownika administracyjno-gospodarczego.

 

3. Sprztaczka dba o czysto wszystkich pomieszcze w budynku

    szkoy.

 

   Do obowizkw sprztaczki  naley:

-          sprztanie i mycie na mokro klas lekcyjnych i cigw

komunikacyjnych po zakoczeniu zaj  lekcyjnych,

-          utrzymanie w naleytej czystoci sanitariatw,

-          podlewanie i pielgnowanie kwiatw w klasach i na

korytarzach,

-          pranie firan ,  mycie szyb okiennych ,awek ,szafek stolikw, lamperii , wycieranie kurzy itp.,

-          pastowanie podg w klasach,

-          gruntowne sprztanie obiektu szkolnego podczas przerw w zajciach lekcyjnych /ferie zimowe ,wakacje letnie itp./,

-          przygotowanie obiektu do remontw i sprztanie po remontach

-          w czasie penienia dyurw pilnowanie porzdku na korytarzach; dyurowanie w szatni,

-          po zakoczeniu pracy zamknicie okien , drzwi i zgaszanie ewentualnych usterek od konserwatora.

-          wykonuje inne prace zlecone przez dyrektora i kierownika 

administracyjno-gospodarczego.

 

1. Powysze przydziay obowizkw powinny by przestrzegane

2. Kwestie dotyczce organizacji i porzdku pracy oraz zwizane z tym prawa

     i obowizki  pracodawcy oraz wszystkich pracownikw szkoy s zawarte w

    Regulaminie Pracy

3. Wszelkie zmiany do zakresu obowizkw mog by wprowadzone aneksem np. w

    przypadku zmian stanowiska pracy.

4. W razie duszej nieobecnoci dyrektora szkoy we wszystkich

    sprawach zastpuje go wicedyrektor , podpisuje te czeki

    bankowe.

5. Dokumenty , ktre wymagaj akceptacji dyrektora s gromadzone

    w teczce w kancelarii szkoy i przedstawiane mu do podpisu.

 

 

 


drukuj
ostatnie zmiany dla strony „2. ORGANIZACJA PRACY I PRZYDZIAŁ OBOWIĄZKÓW PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI I OBSŁUGI”

uytkownikdata aktualizacjiopis zmian
05.12.2013, 08:27 CETzmiana uprawnień
Tomasz Kozakiewicz27.10.2008, 11:17 CET2. ORGANIZACJA PRACY I PRZYDZIAŁ OBOWIĄZKÓW PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI I OBSŁUGI

peny rejestr zmian dla tej strony
do gry
IQ.pl
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
© 2004 Urzd Miasta Braniewa
Wszelkie prawa zastrzeone.