Braniewo, 12.03.2015r.
WIP.7021.5.2015.MN
wszyscy oferenci
Dotyczy: odpowiedzi na pytania zgłoszone w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego na terenie Miasta Braniewa.
Postępowanie przetargowe nr 31767-2015
Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r., poz. 907 z późn.zm.) uprzejmie informuje, że wpłynęły do niego w dniu 11 marca 2015r. pytania wykonawcy dotyczące wyjaśnienia treści zapisów SIWZ.
Poniżej podaję treść pytań i jednocześnie udzielam na nie odpowiedzi .
Pytanie 1
W sekcji II p. 2 SIWZ, w formularzu oferty oraz w załączniku nr 6 do SIWZ – wzór umowy §8 ust. 1 i 2. Uprzejmie informujemy, że rozpoczęcie sprzedaży w ramach niniejszego postępowania możliwe jest nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający nabywał energię elektryczną oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u OSD i wejściu w życie umowy/umów dystrybucyjnych. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o ujednolicenie w/w zapisów z uwzględnieniem powyższego.
Jednocześnie prosimy o weryfikację i poprawienie dat realizacji zamówienia w formularzu ofertowym, gdyż są różne.
Odpowiedź zamawiającego : termin rozpoczęcia sprzedaży energii to 01.04.2015r. Zamawiający oczekuje od oferentów ścisłej współpracy i profesjonalnych działań mających na celu prawidłowe zasilanie w energię elektryczną urządzeń oświetlenia miasta od 01.04.2015r.
Pytanie 2
W sekcji IV p. 11 SIWZ. Wnosimy o odstąpienie od zabezpieczeń i usunięcie zapisów dotyczących zabezpieczenia należytego wykonania umowy w całości i wprowadzenie zapisu o treści: „Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.”
Odpowiedź zamawiającego : Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 3
w załączniku nr 6 do SIWZ – wzór umowy §5 ust. 2. Z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, ustawowej zmiany przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu do treści: „Ceny jednostkowe określone w ust. 1 są stałe i nie ulegną zmianie w okresie obowiązywania niniejszej umowy, wyjątkiem sytuacji dotyczących wprowadzenia przez ustawodawcę zmian w zakresie stawek podatku akcyzowego lub gdy nastąpią zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, Ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej, ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, zmiana cen jednostkowych nie wymaga aneksu do umowy.”
Odpowiedź zamawiającego : Zamawiający nie wyraża zgody. Możliwości zmiany umowy opisane są w sekcji IV ust. 15 SIWZ oraz w § 9 ust. 5 i 6 załącznika nr 6.
Pytanie 4
w załączniku nr 6 do SIWZ – wzór umowy §5 ust. 3. Wykonawca zwraca się z prośbą o dookreślenie w przedmiotowym zapisie, iż dodanie nowego PPE możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały wskazane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź zamawiającego : Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 5
w załączniku nr 6 do SIWZ – wzór umowy §6 ust. 3. Wykonawca wnioskuje o usunięcie zapisu gdyż rozliczenia dokonywane są zgodnie z podawanymi przez Operatora rzeczywistymi odczytami, stosowanie natomiast rozliczeń na podstawie prognoz może spowodować zwiększenie liczby korekt z tytułu niewłaściwego oszacowania zużycia.
Odpowiedź zamawiającego : Zamawiający nie wyraża zgody. Zapis § 6 ust. 3 ma ułatwić stronom bieżące rozliczenia a Wykonawca powinien zadbać o to, aby liczba korekt była jak najmniejsza, przy zachowaniu warunku wynikającego z zapisów § 6 ust. 1 wzoru umowy.
Pytanie 6
w załączniku nr 6 do SIWZ – wzór umowy §6 ust. 6. Uprzejmie informujemy, że Wykonawca w umowach powszechnie zawieranych z odbiorcami stosuje maksymalny termin płatności do 30 dni od daty wystawienia faktury. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dokonanie następującej modyfikacji w/w zapisu: „Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Wykonawca wystawia Zamawiającemu na koniec okresu rozliczeniowego fakturę rozliczeniową, przy czym termin płatności faktury rozliczeniowej wynosi ....... dni, licząc od daty jej wystawienia przez zamawiającego.”
Odpowiedź zamawiającego : Zamawiający nie wyraża zgody. Termin otrzymania faktury przez Zamawiającego jest dla niego terminem wiążącym.
Pytanie 7
w załączniku nr 6 do SIWZ – wzór umowy §6 ust. 9. Aby Wykonawca mógł spełnić ten warunek powinien wiedzieć, kiedy faktura dotarła do Zamawiającego i w związku z tym prosimy o dodanie do zapisu: „W razie niezachowania tego terminu Zamawiający zgłosi ten fakt Wykonawcy i ustali z nim każdorazowo nowy termin płatności.”
Odpowiedź zamawiającego : Zamawiający wykreśla z § 6 treść ustępu 9 załącznika Nr 6 do SIWZ. Jednocześnie ust. 10 staje się ust. 9 projektu umowy.
Zamawiający w oparciu o art. 38 ust. 4 ustawy pzp uprzejmie informuje, że powyższy zapis stanowi modyfikację treści załącznika Nr 6 do SIWZ.
Pytanie 8
w załączniku nr 6 do SIWZ – wzór umowy §7 ust. 1 Uprzejmie informujemy, że zgodnie z art. 6b ust. 2 Prawa Energetycznego Wykonawca wstrzymuje dostawę energii elektrycznej jeżeli Zamawiający zwleka z zapłatą za pobraną energię elektryczną co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności. W obecnym brzmieniu w/w przepisu nie ma obowiązku powiadamiania na piśmie Zamawiającego o zamiarze wypowiedzenia umowy i wyznaczenia dodatkowego dwutygodniowego terminu do zapłaty zaległych i bieżących zaległości. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie zapisu o w/w informację zgodnie z treścią art. 6b ust. 2 Ustawy Prawo Energetyczne.
Odpowiedź zamawiającego : Zamawiający akceptuje każde działanie wykonawcy posiadające podstawę prawną pod warunkiem zgodności z umową wiążącą strony.
Pytanie 9
w załączniku nr 6 do SIWZ – wzór umowy §9 ust. 3. Z uwagi na fakt, iż za dostawę energii elektrycznej oraz jej parametry dystrybucji odpowiada OSD na podstawie umowy, która będzie zawarta pomiędzy Zamawiający a OSD Wykonawca wnosi o usunięcie przedmiotowego zapisu.
Odpowiedź zamawiającego :Zamawiający nie wyraża zgody. Zamawiający oczekuje od Wykonawcy ścisłej współpracy i profesjonalnych działań mających na celu prawidłowe oświetlenie miasta oraz oszczędne i gospodarne wydatkowanie środków publicznych.
Pytanie 10
Czy Zamawiający posiada aktualnie umowy kompleksowe czy rozdzielone umowy na umowę sprzedaży energii elektrycznej i umowę na świadczenie usług dystrybucji? Czy obecnie zawarte umowy przez Zamawiającego są zawarte na czas określony czy na czas nieokreślony, proszę podać okres ich wypowiedzenia.
Odpowiedź zamawiającego : Zamawiający posiada aktualnie zawarte umowy kompleksowe. Na punkty poboru wymienione w załączniku Nr 1 do SIWZ -Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w pkcie 1 Lp. od 1 do 24 oraz w pkcie 2 Lp. od 1 do 2 umowy zawarte są na czas określony tj. do 31.03.2015r. Natomiast na punkty poboru w pkcie 3 Lp. od 1 do 3 umowy zawarte są na czas nieokreślony.
Pytanie 11
Czy Zamawiający ma zawarte umowy/aneksy w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ? Jeśli tak – jakie są terminy wypowiedzeń tych umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych?
Odpowiedź zamawiającego : NIE.
Pytanie 12
Prosimy o podanie kto jest obecnym Sprzedawcą energii dla poszczególnych punktów poboru.
Odpowiedź zamawiającego : Na punkty poboru wymienione w załączniku Nr 1 do SIWZ -Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w pkcie 1 Lp. od 1 do 24 oraz w pkcie 2 Lp. od 1 do 2 Zamawiający ma umowy zawarte z ENERGA Oświetlenie w Sopocie. Natomiast na punkty poboru wymienione w pkcie 3 Lp. od 1 do 3 Zamawiający ma zawarte umowy z ENERGA OBRÓT S.A. w Gdańsku.
Pytanie 13
Czy Zamawiający dopuszcza zawarcie umowy drogą korespondencyjną?
Odpowiedź zamawiającego : TAK.
Pytanie 14
W związku z koniecznością udzielenia wybranemu Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, Załącznik nr 2 do Umowy Sprzedaży Energii Elektrycznej, Wykonawca zwraca się z prośbą czy Zamawiający dopuści możliwość udzielania Wykonawcy pełnomocnictwa według wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę, który w szczególności zawierał będzie poniższe sformułowania:
„…..(Nazwa Firmy)….
Działając w imieniu i na rzecz firmy…………………………………….......................................
…………………………………………………………….…. udzielamy pełnomocnictwa na rzecz:……..,
do dokonania następujących czynności związanych ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej:
1. Zgłoszenia odpowiedniemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej …………………….. Umowy Sprzedaży Energii Elektrycznej.
2. Wypowiedzenia dotychczas obowiązującej Umowy Sprzedaży Energii Elektrycznej
i Świadczenia Usług Dystrybucyjnych, lub Umowy Sprzedaży Energii Elektrycznej dotychczasowemu sprzedawcy.
3. Zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Dystrybucji, w tym przez złożenie Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego wyłącznie wymaganego oświadczenia według wzoru skutkującego zawarciem takiej umowy pomiędzy mocodawcą i Operatorem Systemu Dystrybucyjnego. Powołane oświadczenie złożone przez pełnomocnika w imieniu mocodawcy zawierać będzie m.in. bezwarunkową zgodę na zawarcie pomiędzy mocodawcą, a Operatorem Systemu Dystrybucyjnego umowy na czas nieoznaczony na warunkach wynikających ze wzoru umowy zamieszczonego na stronie internetowej Operatora Systemu Dystrybucyjnego oraz na warunkach obowiązującej taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego i Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej jak również w zakresie warunków technicznych świadczenia usługi dystrybucji, grupy taryfowej, okresu rozliczeniowego aby były to warunki dotychczasowe. Powołane oświadczenie zawierać będzie także zobowiązanie o przestrzeganiu przez mocodawcę warunków korzystania z usług dystrybucji energii elektrycznej oraz zobowiązanie do terminowej zapłaty należności za usługi dystrybucyjne świadczone przez OSD. Należności za usługi dystrybucji z zawartej umowy uiszcza sam mocodawca, i mocodawca oraz inne podmioty, którym pełnomocnictwo zostanie przedłożone, przyjmują do wiadomości że pełnomocnik nie udziela za nie poręczenia, w tym w zakresie długu przyszłego, i składanego oświadczenia nie można rozumieć w ten sposób, że pełnomocnik takiego poręczenia udzielił.
4. Reprezentowania udzielającego pełnomocnictwa, przed Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej.
5. Udzielania dalszych pełnomocnictw w zakresie w/w czynności pracownikom Wykonawcy oraz innym osobom które bezpośrednio lub pośrednio są zobowiązane względem Wykonawcy do wykonywania takich czynności.
6. Dokonania innych czynności, jakie będą konieczne do przeprowadzenia działań o których mowa w pkt od 1 do 5.
Oświadczam(y), że:
- nie istnieją żadne przeszkody uniemożliwiające rozwiązanie z dotychczasowym sprzedawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej/umowy kompleksowej,
- okres obowiązywania umowy z dotychczasowym sprzedawcą zakończy się z datą …………………...
Niniejszym potwierdzam(y) prawdziwość złożonych danych. Za niezgodność danych ze stanem faktycznym, która może mieć wpływ na poprawność zgłoszenia wniosku zmiany sprzedawcy oraz wynikłe z tego konsekwencje biorę całkowitą odpowiedzialność, co potwierdzam własnoręcznym podpisem.
Niniejsze pełnomocnictwo udzielone zostaje na czas nieoznaczony jednak nie dłuższy niż czas obowiązywania umowy sprzedaży energii elektrycznej zawartej z Wykonawcą.
Wyrażam(y) zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów realizacji zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
Odpowiedź zamawiającego : Zamawiający przedstawił wzór pełnomocnictwa jako załącznik Nr 2 do Umowy .
Pytanie 15
Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel najpóźniej w dniu podpisania umowy?
Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru:
- nazwa i adres firmy;
- opis punktu poboru;
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
- grupa taryfowa (obecna i nowa);
- moc umowna;
- planowane roczne zużycie energii;
- numer licznika;
-Operator Systemu Dystrybucyjnego;
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy
- numer aktualnie obowiązującej umowy
- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy
– numer ewidencyjny PPE
Odpowiedź zamawiającego : Zamawiający przekaże Wykonawcy w wersji elektronicznej edytowalnej załączniki stanowiące w tym postępowaniu załączniki do SIWZ.
Pytanie 16
Prosimy o podanie szacowanego zużycia energii elektrycznej w grupie taryfowej C12b w podziale na dwie strefy taryfowe w celu prawidłowego dokonania wyceny oferty.
Odpowiedź zamawiającego : Zamawiający nie posiada danych dot. zużycia energii elektrycznej w podziale na strefy taryfowe.
Pytanie 17
Wykonawca zwraca się z prośbą o udostępnienie formularza oferty i załączników w wersji edytowalnej.
Odpowiedź zamawiającego : Wersja edytowalna załączników została w dniu 12.03.2015r. zamieszczona na stronie BIP Zamawiającego pod ogłoszeniem dotyczącym przedmiotowego postępowania przetargowego.
Braniewo, 12.03.2015r.
WIP.7021.5.2015.MN
wszyscy oferenci
dotyczy: postępowania przetargowego nr 31767-2015 o udzielenie zamówienia publicznego na „Dostawę energii elektrycznej”
Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r., poz. 907 z późn.zm.) uprzejmie informuje, że wpłynęły do niego w dniu 11 marca 2015r. pytania wykonawcy dotyczące wyjaśnienia treści zapisów SIWZ.
Poniżej podaję treść pytań i jednocześnie udzielam na nie odpowiedzi .
1.Czy zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną?
Odpowiedź Zamawiającego : TAK
2.Czy dla punktów poboru energii elektrycznej objętych zamówieniem będzie to pierwsza, czy kolejna zmiana sprzedawcy?
Odpowiedź Zamawiającego : w większości będzie to kolejna zmiana sprzedawcy - pierwsza zmiana dotyczy punktów wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - w poz. 3 L.p. od 1 do 3 (taryfa C11)
3.Biorąc pod uwagę termin rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej od dnia 01.04.2015 r., termin otwarcia ofert (16.03.2015 r.) oraz przybliżony termin podpisania umowy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że procedura zmiany sprzedawcy nie zostanie przeprowadzona do dnia 01.04.2015 r. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o przesunięcie terminu rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej od dnia 01.05.2015 r.
Odpowiedź Zamawiającego : Zamawiający nie wyraża zgody na przesunięcie terminu rozpoczęcia sprzedaży energii od 01.05.2015r. Zamawiający oczekuje od oferentów ścisłej współpracy i profesjonalnych działań mających na celu prawidłowe zasilanie w energię elektryczną urządzeń oświetlenia miasta od 01.04.2015r.
4.W przypadku, jeżeli Zamawiający nie wyrazi zgody na przesunięcie terminu rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej od dnia 01.05.2015 r. zachodzi obawa, że może zajść konieczność zakupu energii elektrycznej u sprzedawcy rezerwowego. W związku z tym zwracamy się z pytaniem, kto poniesie koszty ewentualnego zakupu energii elektrycznej u sprzedawcy rezerwowego? Czy Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego u dotychczasowego sprzedawcy?
Odpowiedź Zamawiającego : zgodnie z zapisami sekcji II ust. 2 SIWZ oraz § 8 załącznika nr 6 do SIWZ rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpić ma od dnia 01.04.2015r. Zamawiający nie przewiduje zakupu energii u sprzedawcy rezerwowego oraz nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego u dotychczasowego sprzedawcy.