STATUT
GIMNAZJUM NR 2
W BRANIEWIE
TESKT JEDNOLITY
z dnia 28.09.2009r.
Uchwaa Nr 218/408/99
Zarzdu Miasta Braniewia
Z dnia 15 kwietnia 1999 roku
W sprawie nadania statutu Gimnazjum Nr 2 w Braniewie.
Na podstawie art. 58 ustawy z dnia 7 wrzenia 1991 roku o systemie owiaty (Dz. U. Nr 67 poz. 329 z 1996 roku z pniejszymi zmianami) w oparciu o Uchwa nr VII /43/99 Rady Miejskiej w Braniewie z dnia 10 marca 1999 roku, uchwala si co nastpuje:
1
Nadaje si STATUT GIMANZJUM NR 2 W BRANIEWIE PRZY ULICY MONIUSZKI 22d
2
Tre statutu stanowi zacznik nr 1 do niniejszej uchway.
3
Uchwaa wchodzi w ycie z dniem podjcia, z moc obowizujc od 1 wrzenia 1999 roku.
NAZWA I TYP GIMANZJUM
1
Nazwa i siedziba gimnazjum.
1.Gimnazjum nosi nazw: „GIMNAZJUM NR 2 w BRANIEWIE”
2.Siedzib gimnazjum jest miasto Braniewo, ul. Moniuszki 22d.
Pena nazwa gimnazjum brzmi : „Gimnazjum Nr 2
w Braniewie
ul. Moniuszki 22d.”
3.Struktura gimnazjum obejmuje klasy od I do III.
2
Organem prowadzcym gimnazjum jest Gmina Miasta Braniewa.
CELE I ZADANIA GIMNAZJUM
3
Gimnazjum realizuje cele i zadania okrelone w ustawie systemie owiaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczeglnoci :
1. Umoliwienie zdobycia wiedzy i umiejtnoci niezbdnych do uzyskania wiadectwa ukoczenia gimnazjum i przygotowania do podjcia nauki w szkole ponadgimnazjalnej poprzez:
a) atrakcyjny i nowatorski proces nauczania,
b) rozwijanie rnych uzdolnie,
c) przekazywanie uczniom oglnej wiedzy o czowieku i spoeczestwie,
o problemach spoecznych, ekonomicznych, kulturze, nauce, technice i pracy,
d)ksztacenie umiejtnoci planowania i organizowania nauki, pracy i wypoczynku,
e)ksztacenie umiejtnoci wspycia w zespole,
f)korzystanie z rnych rde wiedzy,
g)poznawanie dziedzictwa kultury narodowej w odniesieniu do kultury europejskiej,
h)wyrabianie nawykw samoksztacenia,
2.Gimnazjum realizuje ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniw oraz zasady wewntrzszkolnego systemu oceniania. Zacznik nr 1 do statutu.
3. Program wychowawczy szkoy jest realizowany wg. szkolnego programu wychowawczego uchwalonego przez Rad Pedagogiczn. Zacznik nr 2 .
4
Gimnazjum realizuje zadania wynikajce z ustawy o systemie owiaty, oraz:
1.Sprawuje opiek nad uczniami:
a)przebywajcymi w gimnazjum podczas zaj obowizkowych, nadobowizkowych i pozalekcyjnych,
b)przebywajcymi poza terenem gimnazjum w trakcie wycieczek lub biwakw organizowanych wedug aktualnie obowizujcych przepisw prawa,
c)w czasie przerw midzylekcyjnych poprzez penienie dyurw nauczycielskich wedug zasad ustalanych przez Dyrektora.
d)Wszystkie zajcia powinny by organizowane z uwzgldnieniem zasad bezpieczestwa. Za bezpieczestwo uczniw odpowiedzialny jest opiekun sprawujcy opiek w danym czasie.
e)W gimnazjum znajduje si gabinet pielgniarek, ktre udzielaj pierwszej pomocy uczniom poszkodowanym.
f)Dyrekcja gimnazjum jest odpowiedzialna za edukacj prozdrowotn uczniw.
2.Sprawuje indywidualn opiek nad uczniami:
a)z zaburzeniami rozwojowymi,
b)pochodzcych z rodzin znajdujcych si w trudnych warunkach lub zagroonych patologi spoeczn,
c)organizuje si nauk indywidualn ucznia w domu na wniosek rodzicw i za zgod organu prowadzcego.
3.Organizuje na wniosek rodzicw nauk religii.
4.Udziela uczniom pomocy psychologicznej poprzez:
a)systematyczn wspprac z placwkami specjalistycznymi
b)organizowanie spotka uczniw z psychologami i terapeutami
c)kierowanie na badania do poradni PPP.
d)wsppraca z pedagogiem szkolnym zgodnie z planem pedagoga i zakresem jego obowizkw.
5. Wspomaga uczniw zdolnych poprzez:
a) organizowanie zaj nadobowizkowych i pozalekcyjnych,
b) uczestnictwo w olimpiadach i konkursach,
c) organizacj oddziaw o rozszerzonym programie nauczania jzyka obcego
oraz oddziaw o nachyleniu sportowym.
6. Organizuje nauk jzyka ojczystego dla mniejszoci narodowych na
wniosek rodzicw i za zgod organu prowadzcego.
7. Organizuje klasy integracyjne w oparciu o obowizujce przepisy.
8. Realizuje zadania obrony cywilnej i zarzdzania kryzysowego zgodnie z
wytycznymi Burmistrza Miasta Braniewa – Szefa Obrony Cywilnej Miasta.
5
1.Dyrektor gimnazjum powierza opiek wychowawcz nad jednym oddziaem (klas) szkolnym jednemu z nauczycieli uczcych w tym oddziale, zwanym „wychowawc”.
2.Wychowawca prowadzi swj oddzia w zasadzie przez cay okres nauki uczniw tego oddziau w gimnazjum.
3.Rodzice i uczniowie maj prawo wystpowania z wnioskiem do Dyrektora gimnazjum w sprawie zmiany wychowawcy klasy.
4.Decyzje o wystpieniu do Dyrektora z wnioskiem, o ktrym mowa w pkt. 3 podejmuj rodzice na zebraniu klasowym, zwyk wikszoci gosw w obecno co najmniej 2/3 liczby rodzicw danego oddziau.
5.Decyzje w sprawie zmiany wychowawcy klasy podejmuje Dyrektor gimnazjum po zasigniciu opinii Rady Pedagogicznej.
ORGANY GIMNAZJUM I ICH KOMPETENCJE
6
Organami gimnazjum s:
1.Dyrektor gimnazjum.
2.Rada Pedagogiczna.
3.Rada Rodzicw.
4.Samorzd uczniowski.
5.W gimnazjum moe powsta Rada Szkoy. Szczegowe kompetencje Rady Szkoy wprowadza si aneksem do niniejszego statutu w porozumieniu z Zarzdem Miasta Braniewa.
7
1.Caoci dziaalnoci gimnazjum kieruje Dyrektor.
2.Funkcje Dyrektora powierza i z tej funkcji odwouje organ prowadzcy gimnazjum, w oparciu o aktualne przepisy prawa.
8
Dyrektor gimnazjum:
1.Kieruje biec dziaalnoci gimnazjum i reprezentuje je na zewntrz.
2.Sprawuje wewntrzny nadzr pedagogiczny.
3.Realizuje uchway Rady Pedagogicznej i Rady Rodzicw.
4.Dysponuje rodkami finansowymi okrelonymi dla gimnazjum w uchwale budetowej Rady Miejskiej i odpowiada za ich prawidowe wykorzystanie.
5.Realizuje zalecenia organu prowadzcego.
6.Wsppracuje ze zwizkami zawodowymi i sub socjaln.
9
Dyrektor gimnazjum jest pracodawc w stosunku do zatrudnionych w gimnazjum nauczycieli i innych pracownikw. Decyduje w sprawach:
1.Zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracownikw.
2.Przyznawania nagrd oraz wymierzania kar porzdkowych nauczycielom i innym pracownikom.
3.Wystpowania z wnioskami, po zasigniciu opinii Rady Pedagogicznej, w sprawach odznacze, nagrd i innych wyrnie dla nauczycieli i innych pracownikw gimnazjum oraz zwizkw zawodowych.
10
1.W gimnazjum tworzy si stanowisko wicedyrektora. zadania i kompetencje wicedyrektora okrela Dyrektor.
2.Stanowisko wicedyrektora moe by utworzone przy funkcjonowaniu minimum 12 oddziaw.
3.Dyrektor za zgod Zarzdu Miasta, moe tworzy dodatkowe stanowiska wicedyrektorw lub inne stanowiska kierownicze.
11
1.W gimnazjum dziaa Rada Pedagogiczna, ktra jest kolegialnym organem placwki w realizacji statutowych zada gimnazjum dotyczcych ksztacenia, wychowania
i opieki.
2.Przewodniczcym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Gimnazjum.
12
1.Rada Pedagogiczna pracuje w oparciu o aktualne przepisy prawa owiatowego.
2.Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej dziaalnoci. Regulamin nie moe by sprzeczny ze statutem placwki. Regulamin Rady jako zacznik.
3.Nauczyciele zobowizani s do nieujawniania spraw omawianych na posiedzeniu Rady, ktre mog narusza dobro osobiste uczniw lub ich rodzicw, a take nauczycieli lub innych pracownikw gimnazjum.
4.Do kompetencji Rady Pedagogicznej naley:
a) zatwierdzanie planw pracy szkoy lub placwki po zaopiniowaniu przez Rad Rodzicw.
b) zatwierdzanie wynikw klasyfikacji i promocji uczniw.
c) podejmowanie uchwa w sprawie innowacji i eksperymentw pedagogicznych w szkole lub placwce, po zaopiniowaniu ich projektw przez rad szkoy lub placwki.
d) ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoy.
e) podejmowanie uchwa w sprawach skrelenia z listy uczniw.
f) opiniowanie organizacji pracy szkoy, w tym tygodniowego rozkadu zaj lekcyjnych i pozalekcyjnych.
g) opiniowanie projektu planu finansowego szkoy.
h) opiniowanie wnioskw dyrektora o przyznanie nauczycielom odznacze, nagrd i innych wyrnie.
i) opiniowanie propozycji dyrektora szkoy w sprawach przydziau nauczycielom staych prac i zaj w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo patnych zaj dydaktycznych i opiekuczych.
13
1.W gimnazjum dziaa Rada Rodzicw, ktra stanowi reprezentacj rodzicw uczniw gimnazjum.
2.Pierwsze zebrania ogu rodzicw organizuje Dyrektor gimnazjum.
3.Rada Rodzicw ustala regulamin swojej dziaalnoci, ktry nie moe by sprzeczny ze statutem gimnazjum. Regulamin Rady Rodzicw jako zacznik.
4.W celu wspierania dziaalnoci statutowej gimnazjum, Rada Rodzicw moe gromadzi fundusze z dobrowolnych skadek rodzicw oraz innych rde. Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy okrela regulamin ustalony przez Rad Rodzicw.
5.W celu wspierania dziaalnoci statutowej Rady Rodzicw, Dyrektor gimnazjum, moe wynajmowa Radzie Rodzicw pomieszczenia placwki.
14
1.Rodzice maj prawo do:
a)znajomoci zada i zamierze dydaktycznych i wychowawczych w danym oddziale,
b)znajomoci przepisw odnonie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniw oraz przeprowadzania egzaminw,
c)uzyskiwania informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania postpw przyczyn niepowodze w nauce,
d)wyraania i przekazywania organowi prowadzcemu i organowi sprawujcemu nadzr pedagogiczny opinii o pracy gimnazjum.
2.Rodzice mog kontaktowa si z wychowawc klasy i innymi nauczycielami w czasie:
a)spotka organizowanych przez wychowawc. Spotkania powinny si odby obowizkowo po jednym w kadym semestrze i bezporednio po zakoczeniu I semestru,
b)wyznaczonych przez dyrektora, nie rzadziej ni raz na dwa miesice, indywidualnych spotkaniach z nauczycielami,
c)w kadym czasie jeeli wymaga tego sytuacja.
15
Rodzice dziecka podlegajcego obowizkowi szkolnemu w zakresie nauki w gimnazjum, zobowizani s do:
1.Dopeniania czynnoci zwizanych ze zgoszeniem dziecka do gimnazjum.
2.Zapewnienia regularnego uczszczania dziecka na zajcia lekcyjne.
3.Zapewnienia dziecku odpowiednich warunkw umoliwiajcych przygotowanie si do zaj lekcyjnych.
4.Systematycznego kontaktu z wychowawc w celu uzyskania informacji o realizacji podstawowych zada i obowizkw ucznia oraz osiganych wynikach nauczania i zachowania swoich dzieci.
16
1.W gimnazjum dziaa Samorzd Uczniowski.
2.Samorzd tworz wszyscy uczniowie.
3.Zasady wybierania i dziaania organw samorzdu okrela regulamin uchwalony przez og uczniw w gosowaniu rwnym, tajnym, bezporednim i powszechnym.
Regulamin Samorzdu Uczniowskiego jako zacznik.
a)regulamin Samorzdu nie moe by sprzeczny ze statutem gimnazjum.
4.Samorzd moe przedstawia Radzie Pedagogicznej oraz Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach gimnazjum, a w szczeglnoci dotyczcych realizacji podstawowych praw ucznia, takich jak:
a)prawo do zapoznawania si z programem nauczania, z jego treci, celem i stawianymi wymaganiami,
b)prawo do jawnej i umotywowanej oceny postpw w nauce i zachowaniu,
c)prawo do organizacji ycia szkolnego, umoliwiajcego zachowanie waciwych proporcji midzy wysikiem szkolnym a moliwociami rozwijania i zaspokajania wasnych zainteresowa,
d)prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej,
e)prawo organizowania dziaalnoci kulturalnej, owiatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z wasnymi potrzebami i moliwociami organizacyjnymi, w porozumieniu z Dyrektorem
f)prawo wyboru nauczyciela penicego rol opiekuna samorzdu.
ORGANIZACJA GIMNAZJUM
17
Terminy rozpoczcia i zakoczenia zaj dydaktyczno-wychowawczych, przerw witecznych oraz ferii zimowych i letnich okrelaj odrbne przepisy.
18
Szczegow organizacj nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym okrela arkusz organizacyjny gimnazjum opracowany przez dyrektora szkoy w terminie okrelonym odrbnymi przepisami. Arkusz organizacyjny opiniuje Warmisko-Mazurski Kurator Owiaty, zatwierdza Burmistrz Miasta Braniewa.
19
Do realizacji zada statutowych gimnazjum winno posiada:
1.Sale przedmiotowe.
2.wietlic.
3.Zesp urzdze sportowo-rekreacyjnych.
4.Szatnie.
5.Pomieszczenia dla administracji.
6.Pomieszczenia sanitarne i higieniczne.
20
1.Podstawow jednostk organizacyjn gimnazjum jest oddzia zoony z uczniw, ktrzy w jednorocznym kursie nauki danego roku szkolnego ucz si wszystkich przedmiotw obowizkowych, okrelonych planem nauczania.
2. Liczba uczniw w oddziale nie powinna by wiksza ni 30 .
21.
Organizacj staych, obowizkowych i nadobowizkowych zaj dydaktycznych i wychowawczych okrela tygodniowy rozkad ustalony przez Dyrektora na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego z uwzgldnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.
22
1.Podstawow form pracy w gimnazjum s zajcia dydaktyczno-wychowawcze prowadzane w systemie klasowo-lekcyjnym.
2.Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
23
1.Dyrektor gimnazjum przed ustaleniem tygodniowego rozkadu zaj powouje komisj majc za zadanie podzieli oddziay na grupy, na zajciach wymagajcych specjalnych warunkw nauki i bezpieczestwa.
2.Komisja dokonuje podziau uwzgldniajc wysoko rodkw finansowych posiadanych przez szko oraz zasady wynikajce z przepisw w sprawie ramowych planw nauczania i ramowego statutu gimnazjum.
24
1.Niektre zajcia obowizkowe, nadobowizkowe mog by prowadzone za zgod Zarzdu Miasta poza systemem klasowo-lekcyjnym w grupach oddziaowych, midzyoddziaowych i midzyklasowych, a take podczas wycieczek i wyjazdw.
2.Czas trwania zaj o ktrych mowa w ust. 1 ustala si zgodnie z 22 ust.2.
3.Zajcia o ktrych mowa w ust.1 s organizowane w ramach posiadanych przez gimnazjum rodkw finansowych.
4.Liczba uczestnikw zaj nadobowizkowych finansowanych z budetu gimnazjum nie moe by nisza ni 15.
25
1.Na wniosek grupy rodzicw i za zgod organu prowadzcego, z zachowaniem wszystkich wymaganych warunkw, gimnazjum moe tworzy oddziay przysposabiajce uczniw do pracy.
2.Zasady kierowania, przyjmowania uczniw do klas przysposabiajcych do pracy okrelaj odrbne przepisy.
26
Gimnazjum moe przyjmowa suchaczy zakadw ksztacenia nauczycieli oraz szkoy wyszych ksztaccych nauczycieli na praktyki pedagogiczne (zawodowe) na podstawie umowy pomidzy dyrektorem gimnazjum a zakadem ksztacenia nauczycieli lub szko wysz.
27
Gimnazjum zapewnia zorganizowanie w okresie jesienno-zimowym doywianie uczniw.
BIBLIOTEKA
28
1.W gimnazjum tworzy si bibliotek szkoln suc realizacji potrzeb i zainteresowa uczniw, zada dydaktycznych, doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli i w miar moliwoci popularyzacji czytelnictwa wrd uczniw.
2.Z biblioteki mog korzysta uczniowie, nauczyciele i inni pracownicy szkoy oraz w miar moliwoci rodzice uczniw szkoy.
3.Czas pracy biblioteki ustala Dyrektor gimnazjum, w taki sposb, aby umoliwi dostp do jej zbirw podczas zaj lekcyjnych i po ich zakoczeniu.
4.Zadania nauczyciela bibliotekarza obejmuj:
a)udostpnianie zbiorw,
b)udzielania informacji bibliotecznych,
c)poradnictwo w wyborach czytelniczych,
d)gromadzenie i udostpnianie materiaw tematycznych,
e)informowanie nauczycieli o czytelnictwie uczniw,
f)prowadzenia wizualnej informacji i promocji ksiek,
g)rozwijanie kultury czytelniczej,
h)gromadzenie i ewidencje zbiorw,
i)selekcj i konserwacj zbiorw,
j)planowanie pracy i sprawozdawczo,
k)inne zadania wynikajce z odrbnych przepisw.
WIETLICA
29
1.wietlica przeznaczona jest dla uczniw, ktrzy musz duej przebywa w gimnazjum ze wzgldu na czas pracy rodzicw lub organizacj dojazdw.
2.wietlica prowadzi zajcia w grupach wychowawczych.
a)grupa wychowawcza nie powinna liczy wicej ni 25 uczniw.
ZADANIA NAUCZYCELI I INNYCH PRACOWNIKW GIMNAZJUM
30
1.Nauczyciele zatrudnieni w gimnazjum podlegaj przepisom ustawy o systemie owiaty, ustawie Karta Nauczyciela i ustawie Kodeks Pracy oraz przepisom wydanych na ich podstawie.
2.Nauczyciel realizuje inne zadania wynikajce z uchwa Rady Pedagogicznej, Rady Rodzicw i zarzdze Dyrektora.
31
1.Nauczyciele prowadzcy zajcia w danym oddziale tworz zesp, ktrego zadaniem jest w szczeglnoci ustalenie zestawu programw nauczania dla danego oddziau oraz jego modyfikowanie w miar potrzeb.
2.Nauczyciele mog tworzy zespoy wychowawcze, zespoy przedmiotowe lub inne zespoy problemowo-zadaniowe.
3.Prac zespou kieruje przewodniczcy powoywany przez Dyrektora na wniosek zespou.
ZADANIA WYCHOWAWCY
32
Wychowawca zobowizany jest do:
1.Tworzenia warunkw wspomagajcych rozwj ucznia, jego proces uczenia si oraz przygotowania do ycia w rodzinie i spoeczestwie.
2.Inspirowania i wspomagania dziaalnoci zespou uczniowskiego w zakresie rnorodnych form ycia zespoowego.
3.Utrzymywania staego kontaktu z rodzicami uczniw w celu:
a)okazywania pomocy wychowawczo – pedagogicznej,
b)wczania rodzicw w sprawach ycia klasy i szkoy.
4.Organizowania rnorodnych form pracy dla uczniw zdolnych i potrzebujcych pomocy w nauce.
PRACOWNICY NIEPEDAGOGICZNI
33
1.Pracownicy niepedagogiczni zatrudnieni w szkole podlegaj przepisom Regulaminu wynagradzania pracownikw niebdcych nauczycielami zatrudnionych w Gimnazjum Nr 2 w Braniewie.
2.Zadania pracownikw niepedagogicznych ustalane s przez Dyrektora i wynikaj ze specyfiki dziaalnoci gimnazjum.
3.Pracownicy administracji gimnazjum realizuj zadania ustalone przez Dyrektora zwizane z dziaalnoci administracyjn i gospodarcz.
ZASADY REKRUTACJI UCZNIW
34
1.Do gimnazjum przyjmowani s uczniowie po ukoczeniu szkoy podstawowej, jednake do ukoczenia w danym roku 18 roku ycia.
2.Obowizek nauki w gimnazjum trwa do jej ukoczenia, nie duej ni do ukoczenia przez ucznia w danym roku kalendarzowym 18 lat.
3.Do gimnazjum uczszczaj uczniowie, ktrzy zamieszkuj w obwodzie szkoy.
4.Dyrektor moe przyj do gimnazjum ucznia spoza obwodu szkoy jeeli pozwalaj na to warunki lokalowo – techniczne. Decyzje w sprawach przyj uczniw spoza obwodu gimnazjum podlegaj nadzorowi ze strony Zarzdu Miasta.
5.Na wniosek rodzicw dziecka, Dyrektor gimnazjum moe zezwoli na spenianie obowizku szkolnego poza szko zgodnie z obowizujcymi przepisami.
6.Pozostae sprawy s regulowane regulaminem szkoy.
PRAWA I OBOWIZKI UCZNIA
35
Ucze ma prawo do :
1.Waciwie zorganizowanego procesu ksztacenia.
2.Uzyskiwania odpowiedzi na wtpliwoci dotyczce treci nauczania.
3.Bezpieczestwa na zajciach i podczas przerw lekcyjnych.
4.Ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej.
5.Poszanowania wasnej godnoci.
6.Sprawiedliwej i jawnej oceny stanu wiedzy.
7.Powiadomienia z 7 dniowym wyprzedzeniem o terminie i zakresie prac pisemnych i sprawdzianw wiadomoci ( dot. materiau z dwch lub wicej jednostek lekcyjnych). W jednym dniu moe odby si jeden taki sprawdzian a w tygodniu nie wicej ni trzy.
8.Odwoywania si w sytuacjach konfliktowych i problemowych do wychowawcy klasy, Dyrektora gimnazjum, samorzdu uczniowskiego oraz uzyskiwania od nich pomocy.
9.Odpoczynku w okresie przerw witecznych i ferii na okres ktrych nie zadaje si prac domowych.
10.Nagrd, ktrych zasady i kryteria ich przyznawania okrela Rada Pedagogiczna.
35a
1.Ucze ma prawo do pomocy materialnej ze rodkw przeznaczonych na ten cel w budecie pastwa lub budecie waciwej jednostki samorzdu terytorialnego.
2. Pomoc materialna ma charakter socjalny albo/ i motywacyjny.
3. Zasady udzielania pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym stypendium za wyniki w nauce lub/ i za osignicia sportowe znajduj si w Regulaminie przyznawania stypendium za wyniki w nauce lub osignicia sportowe uczniom Gimnazjum nr 2 w Braniewie, ktry stanowi zacznik Statutu.
36
Ucze ma obowizek :
1.Maksymalnie wykorzystywa warunki do zdobywania wiedzy stworzone przez szko.
2.W sposb godny reprezentowa gimnazjum.
3.Przestrzega zasad kultury w szkole i poza szko.
4.Szanowa pogldy i przekonania innych ludzi.
5.Naprawiania wyrzdzonej przez siebie szkody.
6.Dbania o bezpieczestwo i zdrowie swoje i innych osb.
37
W przypadku nie wypeniania przez ucznia obowizkw okrelonych niniejszym Statutem, ucze moe by ukarany :
1.Upomnieniem wychowawcy.
2.Upomnieniem lub pisemn nagan Dyrektora gimnazjum.
3.Obnieniem oceny ze sprawowania.
4.Przeniesieniem do rwnolegej klasy w swojej szkole.
5.Przeniesieniem przez Kuratora Owiaty na wniosek Rady Pedagogicznej za zgod Rodzicw do innego gimnazjum.
38
1.Wobec ucznia nie mog by stosowane kary naruszajce nietykalno cielesn i godno osobist ucznia.
2.Szkoa ma obowizek informowania Rodzicw ucznia o zastosowanej wobec niego karze.
3.Wykonanie kary moe by zawieszone na czas prby ( nie duej ni p roku) jeli ucze uzyska porczenie Samorzdu Klasowego lub Samorzdu Uczniowskiego.
4.Ucze moe odwoa si od naoonej kary do Dyrektora szkoy na pimie z uzasadnieniem.
5.Kara ustalona przez Dyrektora szkoy jest ostateczna.
38a
Szczegowe uregulowania dotyczce praw i obowizkw ucznia znajduj si w Regulaminie ''Prawa i obowizki ucznia Gimnazjum Nr 2 w Braniewie''.
POSTANOWIENIA KOCOWE
39
Szkoa uywa pieczci zgodnie z odrbnymi przepisami.
40
Gimnazjum moe posiada wasnych sztandar i ceremonia szkolny.
41
1.Gimnazjum prowadzi i przechowuje dokumentacje zgodnie z odrbnymi przepisami.
2.Zasady prowadzenia przez gimnazjum gospodarki finansowej okrelaj odrbne przepisy.
42
1.Zmiany w statucie gimnazjum mog by wprowadzone w formie uchwa oraz moc innych przepisw prawa.
2.Zmian w statucie gimnazjum dokonuje si uchwa Rady Pedagogicznej zgodnie z przepisami ustawy o systemie owiaty.
|